Wednesday, October 7, 2009

KETIKA CINTA BERTASBIH


Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta


lagu yg amat ak suka buat masa ini..
bab2 translate maksud di sebalik apa2 pun lagu.. ak memang fail la. apatah lagi nk menilai sejauh mnakah kelebihan sesebuah lagu..

tp untuk lagu ni, apa yg ak tau.. cinta kita kepada Allah.. itu la yg pasti.. melalui lirik "mengucap 1 nama" nama siapa lagi kalau bukan Allah.. rite?




5 comments:

GardeniaBoy~ said...

betul..ni lirik lagu pa eh?

SeE-DaH said...

lagu ost 'ketika cinta bertasbih'.. asal nya dari novel "ketika cinta bertasbih" pas tu dorg wat filem n lagu..

penulis dia habiburrahman.. penulis novel ayat2 cinta.. then depa buat filem n lagu jgak kan tuk ayat2 cinta nih..

untuk lagu ni. melly geoslow feat amee yg nyanyi..

Melz said...

a-ah lagu nie best jgak..kadang² terlayan memalam..huahua

SeE-DaH said...

best~!! mmg berulang kali jgak la mdgarnya.. hehe..

NICK IRFAN said...

lagu ni mmg best pun..... hehehe sy pun layan jgk lagu ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers