Thursday, May 23, 2013

Result Exam PTD

Salam..

Pada bulan April yang lepas i ada menghadiri satu ujian bertulis untuk jawatan pegawai PTD M41 buat pertama kalinya menghadiri ujian bertulis untuk jawatan dalam sektor kerajaan bagi lepasan ijazah dan buat pertama kalinya di panggil untuk menghadiri ujian tersebut. jadi semuanya adalah kali pertama. i tak ada langsung pengalaman dalam menjawab peperiksaan bertulis bagi jawatan untuk calon lepasan ijazah ni. sebelum ni ada jugak mengadiri ujian bertulis untuk lepasan SPM bagi jawatan dalam kastam. dan saya LULUS ujian tersebut then dipanggil untuk next temuduga. TAPI... dgn selambernya i tak pergi sebab ada exam. masa tu tgah belajar di matrik Penang (KMPP).. so melepas...

soalan untuk jawatan PTD ni agak susah jugak. so, i tak expect pun boleh berjaya dalam exam ni. masa tu attend exam ni pun sebab nak cari pengalaman. so that boleh tahu dia punya format dan jenis2 soalan. Ada 4 bahagian semuanya.

Bahagian A : Pengetahuan Am
Bahagian B : Matematik
Bahagian C : Karangan BM
Bahagian D : Karangan BI

So, i telah menjawab bahagian A,C,D dengan gagalnya.. hahaha.. mmg tak konfiden langsung. pengetahuan am sgt lemah. okes lepas ni kena study byk lagi pasal hal-hal negara. bagi karangan plak, memang tak banyak point yang ditulis. dengan aktiviti menulis blog ni ada jugak membantu untuk menulis karangan dengan baik tapi still tak cukup baik. so lepas ni berazam untuk terus menulis sebagai latihan untuk next ujian.. COME ON~!! karangan BI saya pun failed! so.. need to write in English as well.. tapi my habit suka tulis bahasa campur-campur.. huhu.. lepas ni kena asingkan entry dlm BM & entry dlm BI.

cuma 1 part ni je i suka.. matematik! haha.. jawab soalan dengan jayanya ok..

So.. hari ni result exam dah kuar..

JAWAPANNYA..

anda GAGAL.. haha.. as expected..

sila cuba lain kali pulak ye..








0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers