Saturday, July 17, 2010

SHAYE COMEiii~!!!

pada suatu malam...

ada seorang ibu bersama 2 orang anaknya..
1) boy - about 5 years old
2) bby girl - about 2 years old ----> she is so cute ok.. dengan rambut kenteng2nyer itu.. :p

tanpa membuang masa ku ke meja mereka tuk mengambil order..

ibu: bagi akak 2 public phone ( jgn berasa hairan yer.. ini nma tuk salah satu menu di situ yang merupakan set nasi putih disediakan dengan ayam goreng, telur mata, sup sayur, & kopok ikan) mknan ni si ibu tersebut memesan untuk kedua anaknya itu..

kemudian.. untuk mengambil order yang lain.. macam biasa laa.. ku akan merendah diri ku sedikit untuk memberi ruang kepada pendengaran ku ini.. hehe... time tengah untuk menunggu si ibu ini memesan makanan untuk dirinya, si baby girl yang duduk di dalam baby chair.. memang berada dekat dengan ku.. dia memegang pipiku.. terkejut jugak.. tapi ku membiarkan nyer.. sebab suke plak bila diperlakukan begitu.. hahaha.. sambil membelai2 my cheek.. dia cakap.. kakak.. kakak.. ku berpaling kepadanya sambil tersenyum dan berkata.. ye adik.. :)

after ibunya memesan semuanya.. ku pon berlalu pergi..

sambil menunggu makanan kepada customer siap di masak, ku akan menunggu di counter bayaran, just prepare kalau2 ada customer yang nak bayar.. kalau tiada customer, ku hanya akan menunggu di kaunter dapur je sambil menunggu makanan siap di masak..

kebetulan meja si ibu dan 2 orang anaknya itu hanya bersebelahan jer dengan kaunter yang ku duduk.. bila ku lalu je kat meja mereka.. si kecil itu akan memanggilku.. akak.. akak.. ku hanya mampu tersenyum dan membalas sapaan dia itu.. ye adik..

then.. dia panggil lagi.. akak.. akak.. sambil melambai2.. mengisyaratkan supaya ku pergi kemejanya.. haha.. kebetulan tiada kerja, ku pergi ke mejanya..

ku: ye adik.. adik nama apa?
adik kecik: naaaa.. (itu je yg ak dengar.. huhu)
ibu: qistina..
ku: oooo.. qistina.. adik qistina ni chumella
adik kecik: smbil gelak2.. yeee.. shaye chommmeeiiii~!! (sambil menunjuk kan tgn ke dada)
ku: haha (ku hnya mmpu tergelak dengan keletahnye itu.. tp bby itu mmg sgt chumell..huhu)

then.. terus ku melayan keletahnyer itu..
yg buat ku terkejut.. dia bole habiskan separuh nasi yg dia mkn itu.. lupa nk ckp.. dia quite tembam skit.. itu yg menmbahkan kecumelan dia itu.. hoho

bila ada customer lain, terpaksa meninggalkan meja itu.. then bila dah kembali.. tgok dorang dah tiada.. huhu.. tak sempat nak mngucapkan bye bye kat adik chumel itu.. huhu

hope dorang datang lagi after ni.. :)


3 comments:

An-Nisaa' Hanisah said...

hehe,, da ade tanda2 tu cda.. tak lame lg tu.. =))

Unknown said...

mudah terpengaruh.haha.

Unknown said...

mudah terpengaruh.haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers