Thursday, July 8, 2010

AKU SEORANG PENGGANGUR..

ALHAMDULILLAH..

dah abes buat ijazah..

dan sekarang masanya untuk merasai nikmat menganggur.. APA ITU MENGANGGUR?? menurut pemahamanku.. seseorang yang tidak melakukan sebarang pekerjaan untuk mendapatkan duit.. yang hanya berada di rumah menghabiskan duit mak ayah.. tidur, makan, tengok tv, melayari internet dan bermain game.. hehe.. itulah rutin harianku sempena hari menganggur ku.. :p

apa nikmatnya menjadi seorang penganggur?

1) tidak penat
2) bebas melakukan rutin yang menyeronokkan diri.. tanpa ada guide dari BOS
3) dapat online setiap masa
4) boleh keluar ngan kawan2 anytime
5) boleh pergi bercuti kemana2 tanpa minta cuti pada BOS
6) ada orang bagi duit
7) dapat tengok TV, main game setiap masa..
8) dapat main ngan anak saudara yang semakin nakal dak kecoh itu.. :D

tapi..

jadi penganggur ni amatlah tidak baik.. sebab?

1) merugikan masa.. orang lain dapt buat duit wlupun 1 saat.. tp penganggur?
2) menyusahkan mak bapak yang selalu bagi duit, bagi makan kat kita..
3) cenderung untuk melakukan perkara yang tidak berfaedah..
4) tak bergaul dengan orang.. asyik terperap kat rumah je
5) menjeleskan orang lain
6) otak tak berkembang sebab dah tak selalu berfikir
7) diri tak terurus

dan perkara yang paling penting adalah.. PENGANGGUR TIADA DUIT.. oleh itu

8) tak boleh shopping benda2 feveret
9) selalu habiskan masa window shoping je.. haha
DLL

tapi.. pekerjaan ku yang ini hanya bertahan selama sebulan setengah jer.. selepas itu.. apabila ku tersentak dari lamunan.. ku harus mencari kerja.. kerja apakah itu?

3 comments:

munamuni said...

ko dapat kerje ape wei...first gaji belanja aku wei

aliquenyer said...

u dpt award atas keje u di blog i...

+akufobia+ said...

mengerjakan orang.arkk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers