Wednesday, April 11, 2012

1 amaran

1 malaysia gempar dengan bencana alam yang berlaku di Acheh semalam. Gempa bumi dengan scala richter 8.9 dan 8.5 cukup untuk memberi impact kepada seluruh utara semenanjung Malaysia. Gegaran yang berlaku di utara turut di alami oleh ku sendiri yang berada di seberang perai, Bukit minyak. Masa tu ku berada di dalam lab tiba-tiba terasa bergegar tengok sekeliling rak-rak buku, rak-rak samples semua bergegar. Masa ni memang dah dapat agak berlakunya gempa bumi Cuma tak pasti kat mana. Kemudian terus on facebook dan search apa yang telah terjadi.. bila baca komen2 rakan2 dalam facebook tak boleh di guna pakai sangat then search dalam website indonesia’s agency geological baru confirm yang gempa bumi berlaku dia Acheh..

Bila amaran tsunami dikeluarkan membuat ku betul2 risau dengan keselamatan orang2 tersayang kat penang. Huhu. Tapi masing2 berdoa dan tawakal dengan segala kemungkinan. Bila amaran tsunami di tarik balik, baru rasa lega. Alhamdulillah semuanya selamat di Malaysia ni.

Satu peringatan untuk kita..

Amaran tsunami di tarik balik..

Tapi amaran kiamat akan sentiasa berterusan..

Tertarik dengan satu post di dalam facebook:

Ya Allah namaMu byk disebut Oleh semua bangsa manusia.....mrk lupa Nama artis, fesyen, jenama kereta,lupa status mereka, Ada tan Sri
Atau kuli, mrk lupa Nama parti politik mrk, mrk lupa Nama pertubuhan mrk.... Mrk ingat Allah sebab kabar mengancam nyawa disebut CNN
BBC, TV3, RTM.....Maha bijaksana Mu ya Allah..bro tgk jalan2 tepi laut kosong... Bro terpaksa pi Sebab insan tersayang Ibu masih d hospital......,rupa2nya manusia masih sayang diri mrk..... Para Anbiya dah lama bg amaran Bahaya API neraka.,..belum teruja lg seperti amaran tsunami menerujakan mereka. Ya Rabb Ampuni Kami.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers