Sunday, April 3, 2011

WORKAHOLIC

workaholic mean person who addicted to work.. atau pun orang yang taksub dengan kerja..

selalunya pagi masuk kerja, malam baru balik.. dan terus tidur.. esok bangun then membuat routine yang sama hampir setiap hari.. kadang-kadang weekend pun kena kerja..

bagus bagi pekerja yang 'workaholic' ni..
dia akan berusaha bersungguh dalam melaksanakan tugasannya..
dia tidak akan senang duduk kalau tidak bekerja..

kesannya?

kesihatan terabai..
terlalu taksub dengan kerja sampai tak hirau dengan orang sekeliling..
dunia nya hanya dengan bekerja sahaja.. tak bergaul dengan orang sekeliling..

dan yang paling penting.. dengan orang2 yg tersayang.. family and friends.. tak dapat nak meluangkan masa dengan sebaiknya..

kenapa ada pekerja yang terlalu taksub dengan kerjanya?

1. nak mencari rezeki lebih.. kumpul duit banyak2 untuk mendapatkan sesuatu..
2. dah memang tugasan dia sangat banyak.. memang kerja dia perlukan komitmen yang tinggi.
3. mahu melupakan segala masalah yg menimpa.. dengan bekerja kuat.. ingatan kepada masalah2 yang remeh dapat dilupakan..
4. dia sangat suka dengan kerjanya.. :D

apa2 pun seseorang tu mesti ada alasan tersendiri kan kenapa dia taksub dengan kerja.. mungkin dia tak diberi pilihan.. dia harus melakukannya.. walaupun dia terpaksa mengorbankan sesuatu..




2 comments:

Zalikha Taza said...

adakah anda seorang workaholic? hehe

Ro$$i DAh said...

so far im not.. heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers