Thursday, June 4, 2009

HARI YG MEMENATKAN... :(

tough day for today..

dah nk abes dah mggu ketiga.. so, ak ada 4 mggu lg kat sini.. sepanjang mggu nih aku kena analyse sample plak.. sample yg dgunakan adalah kayu getah.. kayu gtah yg dah d hancurkan, ak campur ngan boron (drp boric acid) dan dtggalkan selama 2 hari 4 reaction occur btween them..
pastu kena add dstill water n heat 4 30 min.. pastu kena dilute into 100 ml V.flask. 1 ml of each sample + buffer + azomethine reagent was mixed.. after 30 min ak run gna uv/vis spectrophotometer.. dpt la data nyer..

this day is very tough to me..

start pukul 8 pg, pukul 6 ptg baru blik rumah.. rehat pon sikit2 la..
pgi ni je 3 sample aku kena run.. kalo ikut jdual yg dberi oleh kak mirah (my supervisor) pg ni ak kena run sample C.. tp d sbbkan smalam sample A n B x settle, so ak extend ari nih.. ha amek ko.. pg ni spatutnya aku run 1 sample je tp d sbbkan msalah yg ak hadapi smalam terpaksa la aku run pg nih bsama2 sample A,B, n C.. mana x penatnya.. ha terkejar2 aku dbuatnya.. 1 makmal tu ak pusing.. sekejap ke depan sekejap ke belakang.. smpailah pkul 1 bru la aku dpatkan siapkan ke3 sample tu.. Alhamdulillah,.. data pon ok.. so ak kna truskan untuk sample d plak..

time ptg ak kna run sample D plak.. kira ok la sbb 1 sample je.. tp ntah mcm mana bole plak ak x tgok procedure.. konon dah xpert la kan.. ye la dah buat 3 kali procedure yg sama.. konon2nya ingat la kan.. sekali aku lupa nk add distilled water lam ak punya sample b4 aku heat sample tu.. dah abeh 30 min baru ak sedar yg ak silap.. x pasal2 kena ulang.. ha padan muka.. huhu
tp ak x leh ulang pth ni sbb sample ak tuh kna tggalkan selama 2 hari.. kalo aku buat ptg nih.. ptg sabtu baru bole run.. uish x mola aku g frim ptg sabtu tuh.. so ptg nih ak mghabeskan msa ak ngan basuh radas2 yg dtggalkan.. smpai la pkui 6.. ha puas ati ak.. hehe..

time nk blik baru la aku rasa kelenguhan, kesakitan kaki ak.. baru ku sedar yg spnjang hari aku asek berdiri, berjalan, terkejar2 je.. maunya x sakit.. hoho..

mmg penat..

sok plak cam ne eh? just wait n see...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FiZZyRose

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

you & me

Daisypath Friendship tickers